MARKEDSFØRING PÅ FACEBOOK

Tre grunner til at du bør be om hjelp til annonsering på Facebook

Tormod Sperstad, digital rådgiver i DMT Alvdal
22. januar 2017
Har du noen gang lurt på hvorfor du skal bruke penger på å la andre hjelpe deg med Facebook-annonsene dine? Her er tre grunner til at du bør be om hjelp til annonsering på Facebook.

Det er enkelt å komme i gang med annonsering på Facebook. Veldig enkelt.

Selv den minste bedriften med de minste ressursene, både økonomisk og personalmessig, kan legge ut en annonse på Facebook på bortimot null komma niks.

Men spesielt smart er det ikke. I alle fall ikke dersom du vil få mest mulig igjen for de pengene du bruker på annonsekampanjen.

Dette er noen av de viktigste grunnene til at noen som har god kompetanse (“god på sosiale medier” er ikke det samme som “god kompetanse) bør gi deg hjelp til annonsering på Facebook:

  • Du sparer tid
  • Du sparer penger
  • Du unngår at siden blir stengt pga brudd på annonsereglene

Spar tid og penger

I takt med at det har blitt stadig enklere for hvem som helst å annonsere, har flere bedrifter prøvd seg.

Og hva skjer når stadig flere velger å bruke penger på å kjøpe seg plass i Facebook-feeden til Kari og Ola Nordmann?

Jo, konkurransen øker, og det kan bli både vanskeligere og dyrere å få annonsen vist til de Facebook-brukerne du vil nå ut til.

Les også: Tre kjappe tips til annonsering på Facebook

Det er akkurat det som har skjedd på Facebook.

Det er dyrere å annonsere enn før, og det er vanskeligere å nå ut til riktig målgruppe.

Derfor er det smart å la noen som jobber jevnlig med annonsering på Facebook ta seg av jobben.

En ganske så ålreit bonus er du kan bruke tid på det som du er best på, og la noen som har lang erfaring med Facebook-kampanjer ta seg av markedsføringskampanjene dine.

Du unngår regelbrudd

Facebook har egne regler for annonsering. 

I beste fall blir annonsene dine avvist dersom du ikke følger retningslinjene. I verste fall blir Facebooksiden din stengt.

Når du bruker Facebook som markedsføringskanal, må du også følge overordna lover, som for eksempel Markedsføringsloven.

En digital markedsfører skal være oppdatert både på gjeldende lovverk og Facebook sine retningslinjer. Ved å få proff hjelp til annonsering på Facebook, slipper du å være redd for konsekvensene ved regelbrudd.

DMT AS er et av markedsføringsbyråene i Norge som har folk med internasjonal sertifisering i digital markedsføring.

Få hjelp til annonsering på Facebook

 

 

Få gratis #TormodTips om digital markedsføring rett i e-postkassa di:
Har du lyst til å ta bedriften din fra 😥 til 😍?
Nyttige, enkle tips om hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke digital markedsføring for å få flere kunder og større omsetning