INSTAGRAM FOR BEDRIFTER

Hvordan legge til lenke i Instagram Stories

Tormod Sperstad, digital rådgiver i DMT Alvdal
29. mai 2017
Har du også lurt på hvordan du kan legge til lenke i Instagram Stories? Bruk tre små minutter på å lese dette for å begynne å bruke funksjonen.

Dersom du har det som meg, har du også gått rundt og vært litt småirritert over at bare noen få utvalgte har fått lov til å legge til en egen lenke som en del av storyen de har lagt ut på Instagram.

Fram til seinvåren 2017 var det nemlig bare såkalte verifiserte Instagram-kontoer som hadde muligheten til å legge til lenke i Instagram Stories.

Derfor var lykken stor da Instagram begynte å rulle ut funksjonen for flere i slutten av mai 2017.

Ikke for alle

Et lite “men” er det derimot.

Det er foreløpig bare Instagram-brukere som har en bedriftskonto som har fått tilgang til funksjonen.

I tillegg må du i skrivende stund ha mer enn 10 000 følgere på Instagram.

Les også: tre tips til hvordan du kan bruke Instagram Stories til markedsføring

Nyheten om at bedriftskontoer kan legge til lenke i Instagram Stories, er faktisk en ganske stor greie.

For dette er faktisk første gang i Instagram sin historie at det blir mulig å bruke en ekstern lenke andre steder enn i biografien din (og i annonser).

Slik kan du legge til lenke i Instagram Stories

Det første du må gjøre, er selvfølgelig å åpne stories og ta et bilde eller en video, eventuelt laste opp et bilde fra kamerarullen din.

Deretter klikker du på lenkesymbolet i toppen av skjermbildet.

Etter at du har klikket på lenkesymbolet, kommer du til en side der du enkelt og greit skriver inn URLen som du vil lenke til, før du klikker “done”.

That´s it! Verre enn det var det faktisk ikke.

Kanskje du ikke har begynt å bruke stories ennå?

Her er en enkel guide som hjelper deg med å komme i gang med Instagram Stories

 

 

 

 

Få gratis #TormodTips om digital markedsføring rett i e-postkassa di:

Har du lyst til å ta bedriften din fra 😥 til 😍?

Nyttige, enkle tips om hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke digital markedsføring for å få flere kunder og større omsetning