NYHETER OM DIGITAL MARKEDSFØRING

Podcaster mer synlige i Google

Tormod Sperstad, digital rådgiver i DMT AS

28. august 2019

Podcaster blir mer synlige i Google, og Instagram har endelig kommet med (nesten) innebygd publiseringsverktøy. Her er noen av nyhetene om digital markedsføring fra august 2019.

Sliter du med å holde deg oppdatert om digital markedsføring? Jeg gjør jobben litt enklere for deg ved å sortere ut hva som faktisk betyr noe for bedrifter.

Her er noen av markedsføringsnyhetene jeg har plukket ut for deg fra den siste måneden.

Ny annonseplassering i Instagram

28. august 2019
Har du prøvd å annonsere i Instagram? Da blir du muligens glad for nyheten om at du nå kan velge å plassere annonsen din i utforsk-delen av Instagram.

Som vanlig: er du en early bird og tidlig ute før mange andre oppdager at de kan annonsere i utforsk, kan du forvente bra bæng for d bøkks (oversatt til min dialekt: jælma mykjy att for skillingæin du bruka).

Forhåndsvisning av Facebook-innlegg

25. august 2019
Ny, fin funksjon for Facebook-sider: nå kan du få forhåndsvisning av innlegget før du publiserer det. Glimrende for å gjøre en siste kvalitetssjekk og se hvordan innlegget blir seende ut i nyhetsfeeden.

Podcaster mer synlige i Google

17. august 2019
Nå har Google gjort podcaster enda mer synlige i Google.

Enkeltepisoder har faktisk et dedikert felt i søkeresultatene etter justeringen, og det er også mulig å spille av podcasten direkte fra Google.

Dette betyr at dersom jeg, kremt, søker på “podcast om markedsføring” i Google, kan jeg få opp tips til podcaster som handler om markedsføring – og spille av podcasten uten å åpne den podcast-appen jeg vanligvis bruker.

Kanskje på tide å vurdere podcast som en del av markedsføringsmiksen din?

Lytt til norsk podcast med enkle markedsføringstips

Bli mer effektiv i Google My Business

16. august 2019
Har du ansvaret for å oppdatere flere bedriftsoppføringer i Google My Business? Da blir du sikkert glad for at Google har samlet alt av anmeldelser fra alle oppføringer under ett og samme menypunkt.

Dette betyr at du ikke trenger å logge deg på på hver enkelt oppføring for å svare på anmeldelsene bedriftsoppføringene dine har fått, men svare på rubbel og bit fra samme skjermbilde.

Automatisk publisering i Instagram

7. august 2019
Nå kan du planlegge Instagram-innlegg (og IGTV) uten å bruke tredjepartsverktøy. Foreløpig kan du ikke bruke appen på smarttelefonen din, men gå via Creator Studio i Facebook. Likevel: dette er nok en kjærkommen nyhet for mange.

Automatisk publisering er i skrivende stund under utrulling, hvilket betyr at det ikke er sikkert at du har fått tilgang ennå.

 

Kilder: Instagram, The Verge, Facebook

 

Få gratis #TormodTips om digital markedsføring rett i e-postkassa di:

Har du lyst til å ta bedriften din fra 😥 til 😍

Nyttige, enkle tips om hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke digital markedsføring for å få flere kunder og større omsetning