NYHETER OM DIGITAL MARKEDSFØRING – JULI 2018

Nye funksjoner fra LinkedIn og tidenes annonseformat i Google

Tormod Sperstad, digital rådgiver i DMT AS
26. juli 2018
Instagram gjør det lettere å ha dialog med følgerne dine, Google med tidenes annonseformat, og LinkedIn har kommet med nye funksjoner. Her er noen av nyhetene om sosiale medier og andre digitale markedsføringskanaler fra måneden som gikk.

Agurknytt finnes ikke den digitale markedsføringsverdenen. Her er noe av det som har skjedd av smått og stort i juli 2018.

Stemmemeldinger i LinkedIn

26. juli 2018
Lei av å knote med store fingertupper på et lite smarttelefontastatur når du skal skrive lange meldinger til LinkedIn-kontaktene dine?

Nå kan du sende stemmemeldinger i stedet for tekstmeldinger.

Nytt, heftig annonseformat i Google

25. juli 2018
Google har hatt sin årlige Live Event. Den største nyheten for alle som annonserer i Google, var nok denne: nå kan du bruke et nytt og responsivt tekstannonseformat.

Annonseformatet gjør det mulig å skrive inntil 15 ulike overskrifter og fire ulike tekstbeskrivelser for én enkelt annonse.

I praksis fungerer det slik at Google automatisk tester ut ulike kombinasjoner for deg, og etter hvert viser ulike brukere ulike annonsevarianter – avhengig av hva Google mener hver enkelt responderer best på.

Se når Instagram-vennene dine er på nett

21. juli 2018
Instagram har gjort det mulig å se når vennene dine bruker Instagram-appen.

Fin-fin for alle bedrifter som bruker Instagram som markedsføringskanal, og ønsker å ha dialog med kundene sine (men husk: ikke pøs på med salgsmas, da).

Bedre meldingsfunksjonalitet i LinkedIn

19. juli 2018
Sende vedlegg i en chat du har på LinkedIn? Null stress! Dette, er enda en nyhet fra LinkedIn som dukket opp i juli.

Den oppdaterte meldingsfunksjonaliteten har også gjort det lettere å ha gruppesamtaler.

Legg til tekst i videoer på LinkedIn

18. juli 2018
Nå kan du legge til tekst i videoer som du har publiserer på LinkedIn – uten å gå via et eksternt videoredigeringsprogram.

Utkast i LinkedIn

18. juli 2018
Flere nyheter fra LinkedIn: vi vet alle hvor irriterende det kan være å bli forstyrret midt i arbeidet med å lage tidenes post i et eller annet sosialt medie.

Utkast har jo lenge vært mulig å bruke både i Instagram og Facebook. Nå kommer endelig LinkedIn etter med å legge til funksjonalitet der du kan lagre innlegg som utkast.

Funksjonen er foreløpig tilgjengelig kun via mobil.

Spørsmålssticker i Instagram

2. juli 2018
Instagram har lansert egen sticker der du kan stille spørsmål. Supert for bedrifter som vil ha litt mer dialog med kundene sine.

Få beskjed når du har sett alt på insta

1. juli 2018
Har du lagt merke til meldingen “Du er helt à jour” på Instagram?

Instagram har kommet med en funksjon der du får melding når du har sett alle innleggene som er publisert i løpet av de siste to dagene.

Smart for å slippe å bruke mer tid enn nødvendig i appen.

 

 

 

 

 

 

Kilder: Instagram, LinkedIn Official Blog, Google Live Event 2018

 

 

 

 

 

Få gratis #TormodTips om digital markedsføring rett i e-postkassa di:
Har du lyst til å ta bedriften din fra 😥 til 😍?
Nyttige, enkle tips om hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke digital markedsføring for å få flere kunder og større omsetning