NYHETER OM DIGITAL MARKEDSFØRING – JULI 2017

Lenker i Snapchat og ny innleggstype på Facebook

Tormod Sperstad, digital rådgiver i DMT Alvdal

01. august 2017

Lenker på Snapchat, og Facebook med ny innleggstype. Her er noen juli-nyheter om digital markedsføring.

Sommeren har ikke bydd på bare agurknyheter. Dette er noen av de viktigste nyhetene om digital markedsføring fra august 2017.

Legg til lenke i Snapchat

Den største nyheten kom uten tvil fra Snapchat.

Snapchat har vært en hard nøtt å knekke for de fleste markedsførere. Derfor var nok nyheten om at du nå kan legge til lenker i en snap mer enn kjærkommen.

Snapchat har slitt i motvind i det siste, og den nye funksjonen kan fort bli en game changer som kan snu trenden.

Ny innleggstype på Facebook

Facebook med ny innleggstype: stillingsutlysning. Dette betyr at det blir enda lettere å legge ut en standardisert stillingsutlysning på Facebook-siden til bedriften din.

I løpet av juli kunngjorde Facebook også at annonser i Messenger nå er tilgjengelig for alle.

For alle som annonserer på Facebook, var nok nyheten om at du kan målrette annonser mot personer som har vist interesse for bedriftsprofilen din på Instagram også kjærkommen.

YouTube

Ikke all verdens nytt fra YouTube i juli, men alle oss som har en YouTube-kanal fikk i alle fall tilgang til bedre moderatorverktøy.

Litt mer spennende kanskje, i alle fall dersom du bruker annonsekroner i Google: nå blir det nemlig lettere å nå ut til akkurat den målgruppa du vil når du skal annonsere i YouTube.

Instagram

I løpet av juli åpnet Instagram opp dørene for å la såkalte tredjepartsverktøy få lettere tilgang til analysedata.

Dette betyr i praksis at du, dersom du har en bedriftsprofil på Instagram, kan få mye mer ut av å bruke verktøy som for eksempel Iconosquare til å analysere resultatene av det du gjør på Instagram